سفارش تبلیغ
صبا ویژن

تعیین جنسیت در غربالگری اول

?? تعیین جنسیت در غربالگری اول از طریق سونوگرافی سه بعدی و در هفته‌های 11 تا 13 بارداری امکان‌پذیر است. تعیین جنسیت سابقاً با استفاده از نتایج آزمایش غربالگری در سه ماه دوم حاملگی امکان‌پذیر بود. اما اکنون با پیشرفت تجهیزات آزمایشگاهی و رشد قابل توجه علم تعیین جنسیت در ماه‌های اول بارداری انجام می‌شود. توصیه می‌کنیم برای انجام آزمایش غربالگری سه ماهه اول به مرکز سونوگرافی و رادیولوژی فاطمی مراجعه کنید.

اگر آزمایش تشخیص جنسیت جنین در غربالگری سه ماهه دوم بارداری انجام شود، نتایج دقیق‌تر است چراکه برخی از کروموزم‌های تعیین‌کننده جنسیت شکل گرفته‌اند. با این حال این آزمایش در سه ماهه اول بارداری زمانی امکان‌پذیر است که غربالگری در معتبرترین آزمایشگاه‌های تشخیصی انجام شود. در مرکز سونوگرافی و رادیولوژی فاطمی علاوه‌بر تعیین جنسیت، تمام آزمایش‌های مربوط به ناهنجاری‌های ژنتیک و سلامت کامل جنین بررسی خواهد شد.

?? تعیین جنسیت در سه ماهه اول بارداری

در حال حاضر تعیین جنسیت در غربالگری اول به راحتی امکان‌پذیر است. زمانی که لقاح بین تخمک و اسپرم صورت می‌گیرد، به این معنی نیست که دختر یا پسر بودن جنین در همان لحظه مشخص می‌شود، چرا که تخمک‌های دختر و پسر با یکدیگر فرق دارند. مثلاً کروموزوم xy جنین پسر در هفته‌های ششم یا بارداری به وجود می‌آیند و تشکیل کروموزوم‌های دختر کاملاً برعکس با تشکیل کروموزوم‌های پسر است.

از طریق آزمایش آنومالی که در غربالگری اول انجام می‌شود تا حد زیادی جنسیت جنین در ماه‌های اولیه تعیین خواهد شد. توجه داشته باشید که احتمال بروز خطا در تشخیص جنسیت جنین از طریق سونوگرافی آنومالی نیز وجود دارد. به همین دلیل زنان باردار باید برای تشخیص بهتر و دقیق‌تر جنسیت جنین، سونوگرافی تعیین جنسیت را پس از هفته چهاردهم بارداری انجام دهند.

لازم است بدانید که سونوگرافی آنومالی در بسیاری از موارد مانند چاق بودن مادر و همچنین وضعیت نامناسب جنین، تعیین جنسیت را از این طریق با مشکل مواجه می‌کند. همچنین اگر مایع آمنیوتیک در اطراف جنین زیاد از حد نرمال باشد، باعث تشخیص نادرست جنسیت جنین خواهد شد.

 

تعیین جنسیت در سه ماهه اول بارداری

 

?? بهترین زمان برای تعیین جنسیت در غربالگری اول

زمانی که مادران باردار برای احتمال وجود بیماری در جنین و بررسی ناهنجاری‌ها به مراکز سونوگرافی و رادیولوژی مراجعه می‌کنند، می‌توانند آزمایش تعیین جنسیت را نیز انجام دهند. این نوع سونوگرافی را می‌توان در غربالگری دوم بارداری در هفته‌های شانزدهم و هجدهم انجام داد و بهترین موقع برای تعیین جنسیت جنین همین بازه زمانی است.

با این حال برخی از مراکز سونوگرافی از طریق تجهیزات مدرن و پیشرفته می‌توانند تعیین جنسیت در غربالگری اول را انجام دهند. به طوری که از طریق این دستگاه‌ها معلوم می‌شود که جنسیت جنین در هفته‌های دوازدهم تا چهاردهم چیست.

بیشتر بخوانید: اعداد نرمال آزمایش غربالگری اول

سونوگرافی سه بعدی بهترین راه برای تشخیص تعیین جنسیت جنین است. بیشتر مادرانی که دارای شرایط خاص هستند، می‌توانند از طریق این سونوگرافی معاینات لازم را انجام دهند. از سوی دیگر سونوگرافی سه بعدی برای مادران بارداری که برای تعیین جنسیت نوزاد عجله دارند، تجویز خواهد شد.

 

بهترین زمان برای تعیین جنسیت در غربالگری اول | سونوگرافی و رادیولوژی فاطمی

 

?? جنسیت جنین چه زمانی قابل تشخیص است؟

تعیین جنسیت در غربالگری اول از طریق برخی از آزمایش‌های غیر تهاجمی مانندNIPT تجویز می‌شود. این نوع آزمایش برای تشخیص بیماری‌هایی مانند سندروم دان و بیماری‌های کروموزومی امکان‌پذیر است. این آزمایش در هفته دهم بارداری و برای مادرانی که شرایط ویژه مانند خونریزی و ریسک بالای سقط دارند، تجویز می‌شود.

در چنین آزمایش‌هایی کروموزوم جنسی نر در خون مادر قابل شناسایی خواهد بود. از این رو با انجام آزمایش NIPT به راحتی دختر و پسر بودن را تشخیص دهید. این آزمایش فقط برای مادران با شرایط خاص تجویز خواهد شد. اگر مایل به انجام این آزمایش هستید، ابتدا با پزشک خود مشورت کنید و سپس این آزمایش را انجام دهید. برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد این آزمایش می‌توانید به مرکز سونوگرافی و رادیولوژی فاطمی، بهترین مرکز سونوگرافی و رادیولوژی در تهران تماس بگیرید. 

?? تعیین جنسیت جنین در مرکز سونوگرافی اخلاقی نیا

زنان باردار برای اینکه متوجه شوند جنسیت جنین چیست، ممکن است از طریق راه‌های مختلف از جمله سونوگرافی سه بعدی اقدام کنند. از طریق سونوگرافی NT که مربوط به هفته یازدهم و سیزدهم بارداری است، امکان تشخیص جنین وجود دارد.

با این حال احتمال بروز خطا در جنسیت در این دوران زیاد است. به همین دلیل سونوگرافی سه بعدی بهترین گزینه خواهد بود. با این حال در برخی از در همه مراکز سونوگرافی و رادیولوژی تجهیزات پیشرفته برای تعیین جنسیت جنین وجود ندارد. از این رو توصیه می‌کنیم حتماً به کلینیک‌های تخصصی و مدرن که دارای بهترین تجهیزات سونوگرافی هستند، مراجعه کنید تا مشکلی در تشخیص مناسب جنین به وجود نیاید.

 

تعیین جنسیت جنین در مرکز سونوگرافی اخلاقی نیا

 

مرکز سونوگرافی و رادیولوژی فاطمی با مدیریت دکتر محمد حسین اخلاقی نیا ارائه دهنده خدمات مربوط به تعیین جنسیت در غربالگری اول است. شما می‌توانید با مراجعه به این مرکز تشخیص و ارزیابی مرکز برای مشخص کردن نوع جنسیت جنین در هفته‌های سیزدهم الی هجدهم بارداری اقدام کنید. در این مرکز تجهیزات مربوط به سونوگرافی سه بعدی وجود دارد و تصاویر با کیفیت از جنین در اختیار شما قرار می‌گیرد و به طور قطعی مشخص می‌شود که جنین دختر است یا پسر. 

برای درخواست نوبت با شماره 02188890065 تماس بگیرید
حتما بفرمایید از سایت تماس گرفتید تا از خدمات نوبت دهی آنلاین بهرمند شوید

خلاصه مطالب

 تعیین جنسیت در غربالگری اول امکان‌پذیر است و حتی می‌توان از طریق سونوگرافی NT که برای تشخیص ناهنجاری است، برای تعیین جنسیت در هفته‌های یازدهم تا سیزدهم نیز اقدام کرد. اما تعیین جنسیت در هفته چهاردهم بارداری قطعی است. گرچه بهترین زمان برای تعیین جنسیت جنین در غربالگری سه ماهه دوم بارداری است، اما اگر این بررسی از طریق دستگاه سونوگرافی سه بعدی باشد، نتایج آن دقیق‌تر خواهد بود.

برای انجام این آزمایش از طریق دستگاه سونوگرافی سه بعدی می‌توانید با مرکز سونوگرافی و رادیولوژی فاطمی با مدیریت دکتر محمد حسین اخلاقی نیا مراجعه کنید. پزشکان متخصص این مرکز به صورت دقیق از طریق دستگاه‌های پیشرفته و مدرن این آزمایش را برای شما انجام خواهند داد.

 

برای دانلود pdf مقاله کلیک کنید.

 

منبع: سایت دکتر اخلاقی نیا و تعیین جنسیت در غربالگری اول